Rady a tipy Tehotenstvo

Rady pre pohodové tehotenstvo

Ako si užiť celých deväť mesiacov tehotenstva?

 

Obdobie tehotenstva je pre každú ženu nádherný, ale aj celkom náročný čas. Sama veľmi dobre viem, ako rýchlo a často sa striedajú pocity nadšenia a radosti, s pocitmi strachu, nepohodlia a neraz i bolesti.

Ja som sa ale z prvého tehotenstva už ako tak poučila, čo riešiť, čo neriešiť, na čo si dávať pozor a čo jednoducho celkom vypustiť, aby som si to druhé tehotenstvo už jednoducho užila – teda v rámci možností, samozrejme 🙂 Prinášam aj vám pár tipov pre pohodové tehotenstvo.

 

1. Jedzte vyváženú, zdravú a čerstvú stravu v menších porciách aspoň 5 až 6-krát za deň. Určite viem, že to nie vždy ide a viem aj dobre, aké to je, keď tehotnú prepadnú všelijaké chute. Ale – ak túto zásadu dodržíte aspoň väčšinou, ľahšie potom prežijete rôzne návaly a nevoľnosti (aj pálenie záhy), ktoré sa zvyknú dostaviť, keď „niečo už fakt preženiete“. Nehovoriac o tom, že takto budete vedieť, že vaše bábätko dostáva prevažne zdravý a vyvážený komplex všetkého, čo k svojmu vývinu potrebuje.

 

2. Pite veľa tekutín – aspoň 8 až 10 pohárov denne, samozrejme, že nemyslím tie sladené.

 

3. Užívajte vitamíny, ale nie všetky tie predražené, ktoré ponúkajú lekárne. Na každej poradni sa opýtajte svojho lekára, aké potrebujete v danom období zvýšiť, prípadne vám povie aj podľa výsledkov krvných testov. Ak je však všetko v poriadku, tak prvý trimester si zaobstarajte hlavne kyselinu listovú, prípadne aj vitamín C, B-komplex a E a po prvom trimestri, pokiaľ lekár nepovie inak, sa snažte čo najviac vitamínov získať hlavne zo zdravej stravy.

 

4. Nepite alkohol a nefajčite a vyhýbajte sa aj pasívnemu fajčeniu.

 

5. Nejedzte surové mäso, surové ryby, nepasterizované mliečne výrobky priamo zo salaša alebo domácej výroby, ktoré neprešli kontrolou a takisto nehazardujte a zbytočne to nepreháňajte s čerstvými bylinkami (jedine ak po porade s lekárom).

 

6. Hýbte sa. Ale nie nasilu, robte to tak, aby ste z toho mali radosť. Ak ste predtým športovali a lekár vám to schváli, pokračujte pokiaľ sama budete cítiť, že vládzete (ja som pri druhom tehu napríklad bicyklovala až do ôsmeho mesiaca) a pokiaľ ste žiadny šport nerobili, nájdite si niečo, čo vás bude baviť – kým niekomu vyhovujú spoločné športy ako tehotenská jóga či pilates, iným celkom postačia aj dlhé prechádzky na čerstvom vzduchu.

 

7. Naučte sa spať viac. Predĺžte svoj zvyčajný spánok minimálne o dve hodiny. Ak to kvôli práci nie je možné, alebo nedokážete ísť večer skôr do postele, využite voľný čas počas dňa a ľahnite si. Telo vám to možno samo nepovie (alebo ak tak až neskôr), ale spánok a dostatočný oddych je pre vás i dieťatko mimoriadne dôležitý.

 

8. Nepočúvajte zaručené rady okolia a nehľadajte strašiaky na internete. Počas celých deviatich mesiacov vám bude chcieť stále niekto radiť, pričom každý bude hovoriť niečo iné – a ja veľmi dobre viem, ako to tehotnú ženu dokáže zneistiť. Dnešná doba k tomu všetkému prináša ešte aj množstvo rôznych informácií dostupných na internete, no mnohé sú skreslené, prifarbené, prípadne pomiešané z nedôveryhodných zdrojov a tak sa neraz stane, že budúca mamička má strach a zo svojho tehotenstva miesto radosti robí „chorobu“. Stačí si však udržať zdravú dávku rozumu a sama vycítite, čo môžete a čo nie.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *